LÄR KÄNNA MIG


det här är jag 'Matilda Qvarnström' såhär ser jag ut ungefär. (ingen fin bild, men man ser iallafall att det är jag)
Ni som inte känner mig, vet säkert inte så mycket om mig, så jag ska berätta lite för er om lilla mig:


Hej, jag heter Matilda Qvarnström, jag har inget mellannamn. Jag är 13år, född på våren 1997. Jag bor i skärgården, vilket kan vara jobbigt ibland, men de är mysigt, och ganska nära till det mesta som tur är. Jag är inte rik, inte rikare än någon annan vandlig familj. Jag är motsattsen till bortskämd. Vilket jag tycker är tråkigt. När jag var fyra år flyttade jag från en lägenhet till en tomt som vi delar med mina kusiner nu, där byggde vi en villa, ganska stor och grönt blev det. När jag var tio-elva år berättade mina föreldrar att dem skulle skilja sig. Dagen var hemsk, jag minns det som igår, ändå kunde jag inte gråta, jag fattade inte konikvenserna då, om jag fick chansen att spola tillbaka till den dagen nu så skulle jag dögråta den dagen. Jag minns tillochmed vad vi åt när dem berättade det.. minns varje ord. Så då flyttade min mamma, fast bara 10 min ifrån våran villa, det va bara skönt typ, jag gillade lika mycket att vara hos mamma då com att vara hos pappa, det var varannan helg. Mamma träffade Darren, en skit härlig styvpappa, han bode då i england, men flyttade sedan till mamma. Mamma blev gravid och i Juni 2009 fick jag världens vackraste syster, världens finaste ängel. Ungefär tre veckor efter det flyttade min mamma till nyköping, hennes födelseort. från tio min ifrån mig till 2 timmar, nej det gillade jag verkligen inte, jag typ det är cp jobbigt rent utsagt, att bara få träffa sin mamma ibland, sådär sällan, det är inte kul, jag känner ingen länktan att åka till nyköping, jag gillar inte att vara där, jag missar så mycket här hemma, då det väl är helg. men min mor, darren, min lillasyster..dem saknar jag hela tiden, hela tiden. Min mormor också, min mormor är den finaste människan på jorden, dem som känner mig vet att jag tycker det. Så det är den största plågan i mitt liv, och nu vet ni den. Om tio daga är det beräknat att jag ska få ett till syskon, i nyköping, en lillebror eller lillasyster vet jag inte, tror den kommer heta Molly/Nelson iallafall. Min syster heter Ruby. Jag bor alltså oss min pappa med min lillebror som är 10 år och går i fyran, han och jag kommer inte så bra överens men vi har våra stunder (a). Min pappa är singel, men letar tjej tror jag, jag tycker det är ganska skönt, men är ledsen för hans skull. tycker det är synd, jag skulle inte vilja leva ensam som vuxen. Jag går i skola i täby, dit tar det ungefär en halvtimme för mig att åka med buss på morgonen. Jag går i kunskapsskolan och jag verkligen älskar den skolan, det låter konstigt jag vet, men den är verkligen jätte bra, tycker iallafalla jag. Jag har en kanin, min kanin heter Kex och är nog världens sötaste, jag tar inte bra hand om honom tycker jag, och det ska jag ändra på, ska flytta in honom snart igen, så det blir najs. Jag har alltid viljat ha en hund, en labrador eller slädhund, eftersom jag tycker dem är sötast. Till mitt utseende; Jag är lik min far, men lite drag från mamma har jag väl. Jag har klarblå ögon, somma färg som pappa, jag har inte så jätte långa ögonfranser, men dem duger. Jag är ungefär 159 långt tror jag. har inte mätt på länge. Min narturliga hårfärg är väl någon blandning, typ mörkbrunt fast det ser ändå ljust ut, så uppfattade jag min utväxt förut, jag ångrar att jag började färga håret. Nu försöker jag få tillbaka min natutliga hårfärg, vilket är svårt. Nu har jag askblont/ljusbrunt hår. Känner mig ganska bekväm med det men jag färgar choklad brunt om 2 veckor. Min fritid, Jag går på  fotboll, har gjort det sen jag var 5-6 år, och har  börjat tappa intressse för det, eller nej, jag älskar det fortfande, men vet inte.. Jag går även på Calleflygare teater skola, där jag då spelar teater på söndagar. När jag blir stor drömmer jag om att bli skådespelare och vara med i stora kända filmer. Jag vill flytta till england eller kanske usa, vilket jag kanske skulle göra om min mamma & dem flyttade dit, men detkanske är fyra år kvar tills dess, inget bestämt! Jag älskar mina vänner, med hela mitt hjärta. Och jag lägger ner mycket tid på dem. Dem gör mig glada. När det gäller kärlek, så nej jag har aldig haft ett riktigt seriöst förhållande, men jag har iallafall vart lycklig och kär många gånger, första intrycket jag får av personer jag gillar är nog ögonen, och om dem har fina persondligheter, det är det mästa jag går på när det gäller killar, persondlighet. Jag tycker en perfekt kille ska vara, snäll, omtänksam, ska bry sig och vara som än bästavän man kan ha kul med. Gillar någon nu? Ja det kan man väl säga, men det tar jag inte upp såhät på bloggen. Mitt liv just nu, jag tycker om mitt liv just nu, vissa dagar kan ta kål på mig, men för det mesta rullar det på ganska bra. lärt känna mig bättre ?

undrar ni något mer, är det bara skicka kommentar, puss




L ä m n a  e n  k o m m e n t a r ?
0 kommentarer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0